Maraton: Zahřát tělo i duši

Komentář autora
Mnooo, docela mě napadlo něco, co se mi i dobře psalo a dokonce jsem při tom byla i při smyslech... Shady je samozřejmě má maličkost a když se janta nebude zlobit... Trochu jsem si upravila jeho mluvu a vzhled Otaku jsem předělala do podoby Japonského draka, který je nám tak blízký... ^^
Tak... Zbytek posuďte sami...
žánr: Povídka | přidáno: 4.3.2008 (12:49) | oblíbené 0

...Voda, stříbřitá stuha perel plavící se mezi kořeny stromů, ševelila své teskné a někdy veselé příběhy do nočního ticha. A někdo jim naslouchal. V oněch očích vody i ve zraku takřka plného měsíce se tvářila jako dívka, hledajícvše odpovědi na neexistující otázky, bloumajíc o životě, ale pro běžného pozorovatele to byla kočka. A ne ledajaká...
Mladá Shady ponořila svou neobvykle velkou tlapku do vody a nechala ty sříbřité pramínky, aby ji ve svém tanci obtančily...
"Vodičko moje... To, co mi tu vyprávíš, je sice hezké, ale kdo tomu bude věřit? Snad jen támhle měsíc, co ti se mnou naslouchá, snad stromy, které znají to, co ty a snad i slunce, které zrovna hlídá druhou stranu země... Proč ti nerozumí i jiní? Vždyť máš tak líbivý hlas a přesto ho tak málo bytostí poslouchá..." povzdechla si.
Voda na její stesky jen zazvonila o přečnívající oblázky a dál si pohrávala v korytě, jako by jí bylo jedno, kdo jí naslouchá a kdo ne....
"Pamatuji, jak jsem podobně promlouvala s nebesy... Taky mi nebyla schopna odpovědět a jen si tak dál hrála. Nerozumím tomu-to vám stačí tak málo?" ponořila do vody i druhou tlapku a vítr rozševelil listoví. "Musela jsi toho slyšet i zažít hodně, kolik lidí, zvířat, stromů a oblak ti muselo vyprávět svůj příběh... Jak dlouhé byly tvé rozmluvy se slunce, měsícem, hvězdami? Závidím ti a přesto tě lituji-musíš být věčná a tvůj život se mění jen s korytem a okolím."
"Polštářku, už zase si povídáš s tím potůčkem?" objevil se jí za zády majestátní tvor. Jeho hlava se jevila vlčími tvary, ale zdobil ji delší čumák, skoro kravské uši a dva rovné rohy. Krk, o tolik elegantnější než jakým se mohou chlubit i samy labutě, tak ladně přecházející v krátké tělo pokryté srstí až v dlouhatánský ocas. Hřbet mu zdobila dlouhá stojatá hříva, která zdobila i dravčí pařáty na tygřích nohách v podobě rousní...
"Ach, Plyšišíííí!" zaradovala se micinka a přiskočila k Japonskému draku, "Kdepak se tu bereš?" začala se o něj otírat.
"Vítr mi řekl, kde se touláš a že se trápíš... Chtěl jsem tě zahřát svým tělem." stál jako socha, tak majestátní, tak chladná...
Nebohé kotě naň zamžouralo lesklýma zelenýma očima a olízlo mu hruď: "Ty můj poklade, to si nemusel. Vžyť jsem si jen... jen povídala s tím potůčkem..."
"Ale já bych byl radši, kdyby sis povídala se mnou... Třeba že jsem toho nezažil tolik jako voda, vítr nebo lesy, snažím se ti porozumět. Snažím se pro tebe najít odpovědi a ukonejšít svou zvědavost, tvůj stesk..." sklonil k ní hlavu a se zavřenýma očima jí otírání oplatil.
"Však já vím, ale copak je to nějaké potěšení, poslouchat neustále něčí vzlyky a zarputilé úvahy?" pohlédla k nebi. "Oni jsou jakoby mou součástí... jsou někým ze mne... Jejich odpověď slyším ve svém nitru, ne napovrchu..." vydala se zpět k potůčku a lehla si. Drak ji následoval a po lehnutí jí nabídl místo po svém boku. Samnozřejmě, že přijala.
"Ano, jenže tím se dostaneš stále hloubš a hloubš a neusměješ se... ty myšlenky tě budou tížit, vždyť já už tě aspoň trochu znám!" zasmál se a olízl jí po hlavičce.
"Grooow, toho se občas až bojím..." zakňourala snad až nešťastně, ale při pohledu na draka to nevydržela a vyprskla i spolu s ním smíchy.
"A teď zase trochu vážně, pročpak jsi byla tak smutná, duše moje?"
"To nic... To už je jedno..."
"Ale není, povídej, micinko." jemňoulince do ní žďuchl.
"To teď už vážně není vůbec podstatné..."hrála si zase tlapkou ve vodě.
"Micí?! Nezlob..."zamračil se na ni laškovně.
" Když... Mně se po tobě tak stýskalo... Tolik jsem po tobě toužila..." povzdechla si...
"Ach, ty moje malá ťuňťo... Teď už jsem u tebe...Miluji tě..."
Znovu se mu zahleděla do očí-stále se jí leskly, ale usmála se: "Však já vím..."
A tak chladnou noc zahřál jeden dlouhý polibek a vášeň, která vyzařovala z dvou tvorů, milujících se na břehu potoka...

Komentáře


reagovat Maxim - 2008-03-05 22:40:25
Asi Tě taky moc nepotěším, ač je v povídce velmi zajímavý nápad spřízněnosti s živly vody a vzduchu, není nijak výrazněji zpracován, jen jako osobitý rys jinak nepředstavené bytosti. Vlastně mi tam chybí jakákoliv zápletka, v podstatě je to jen popis příjemně, ale nijak zvláštně stráveného večera.

Reakce:


Niki - 2008-03-05 22:49:48
O to taky šlo... Nejde o nějaký děj... Je to jen okamžité vyjádření citu.... Postavy nejsou představené, protože jsou konkrétní a ta myšlenka s živly je jak říkáš osobitý jev... Elementy tam jsou jen jako doplnění osobnosti Shady...
Takže si mě v jistém slova smyslu potěšil... Když mám psát něco krátkého, tak to dopadá jako prózou psaná báseň(náplní)


Maxim - 2008-03-05 23:08:17
Konkrétní postavy - možná, ale ne pro mě jako nezaujatého (alespoň pokud to je možné) čtenáře jsou jen neznámé a nespecifikované. A k tomu vyjádření citu, představoval bych si něco trochu rafinovanějšího než pár zamilovaných frází. Umíš napsat zajímavější věci.


Niki - 2008-03-06 16:28:45
Mno, já toho moc napsat neumím, jsem jen lamka... XDD
Jj, rozumím ti... Ale ono je z konkrétnit... Pro mě by to bylo proti srsti a tak jsem to nechala takhle.. navíc neni dle mého potřeba vždy postavy představit... :)

K těm "pár zamilovaných frází", tak teď mě pro změnu mrzí, že to tak vyznívá... Mělo to být celý o tom citu... A né jen laciné blábolení...


Maxim - 2008-03-06 19:30:09
Pozor - neříkám laciné blábolení, láska se dá vyjádřit i jednoduše, ale prostě je to něco, co jsem viděl nebo četl víckrát, než umím spočítat.


Niki - 2008-03-06 19:54:24
To je pro mě dejme tomu to samé... Vždy se pokouším udělat něco odlišného, jiného, né tak fádního... Tohle má být z duše a né jen tuctová zaláskované něco... Ale bohužel to tak dopadlo...


reagovat Padrak - 2008-03-04 16:52:20
Promiň, ale budu trochu zlej. Je hezké být první, ale chyby bych toleroval spíš, pokud by to bylo těsně před termínem- v časovém "presu" a tady, se skoro měsíčním předstihem, je jich hned v úvodu několik. V oněch očí-asi patří "ch" a hledajícvše, by se mi víc líbilo zvlášť ( a možná "češtinsky" spíš všechny" nebo pomlčka). Proč ti nerozumí i "jíní"- byl mráz? Ale možná je to jen proto, že jsem se dnes dověděl, že se druhého kola pravděpodobně nezúčastním a Ty si to po sobě ani nepřečteš, i když je to relativně krátké. Jinak abych nebyl jen "hajzlík" co leze po nedůležitých blbostech. Moc se mi líbí to hraní s vodou a z celého čiší opravdová zamilovanost a zamilovaní snad mají právo se až tak moc pravopisem nezaobírat....
Zpráva byla upravena: 2008-03-05 11:55:57

Reakce:


Niki - 2008-03-05 19:20:00
Tak zaprvé, tvůj komentář neberu jako zlý, ale velmi mě uráží, žes napsal, že si to po sobě ani nepřečtu... Četla jsem to asi třikrát a to už i kvůli tomu, že původně tam byli děsné překlepy, které pc dalo jako správné, což nepobírám.
Hledajícvše je minulý čas přechodníku nebo aspoň my jsme se to tak na základce učili-takže v přítomném je tohle sloveso jen hledajíc...
Jinak, tvá první věta.... Když tedy chyby netoleruješ, zaráží mě, proč i u děl, která si již komentoval, je nevytýkáš...


Padrak - 2008-03-05 23:48:44
Za prvé: Určitě jsem Tě nechtěl urazit, ale tři chyby v "pár" řádcích o pečlivé kontrole nesvědčí. Je pravda, že autor, těžko objeví chyby ve svém díle, protože už ho zná skoro nazpaměť a přes text už jen "letí". Navíc blbne-li mu comp. To ale já nemohu vědět!
Za druhé: "hledajícvše, by se mi víc líbilo zvlášť" , není tam, že je to chyba, jen jsem se to možná před lety učil jinak, ale pokud si nepřeješ připomínky tohoto druhu, budu jen chválit, co se mi líbí a nedostatky, ať už "domělé" nebo skutečné, si nechám pro sebe. To ale nikoho nikam "neposune". Já jsem někde na Fóru problém, chtěl otevřít debatu o češtině, ale z ohlasů jsem pochopil, že není zájem. Já tam naopak prosím, aby KAŽDÝ, kdo najde chybu na mojich stránkách nebo v mých "říkankách", teď už i povídce, mi dal vědět-a budu mu za to vděčný. Pořád je to "jen" mezi námi "Draky", ale stránky -díla jsou vlastně teoreticky přístupné mnohem většímu počtu lidí....

K poslední větě: třeba to byla delší, několikastránková díla, kde se nějaká chyba občas najde, nevím které konkrétně myslíš. Nebo mi na těch autorech nezáleží, ať si tam ty chyby maj. Nebo jsou to hrubky a já cítím trochu ostych a "zbaběle" obavu abych autora neztrapnil a nepopudil proti sobě, nebo je to slovensky-já tomu sice rozumím, ale pravopis neznám nebo....doplň si sama další možné důvody, fantazii máš bohatou, jak je vidět z Tvé předchozí maratónské práce "Poznání". Nebo jsem ty chyby ani nepostřehl, tak jako i jednu v tomto Tvém díle. Jen nyní už ani nevím, zda si mohu dovolit, zmínit se o tomto dalším, jenom překlepu ve třetím řádku "bloubajíc", který jsem předtím přehlédl a který, alespoň pro mne roztomilé dílo (třeba jen v mých očích) kazí. Nebo jsem si na Tebe zasedl? Tomu snad sama nevěříš. Také je možné, že jsi prostě neprohlédla všechno a činíš ukvapené závěry. U Arielova díla "dračí příběh", se mu dokonce "montuji" do básně a navrhuji jinou možnost rýmu, což už je skutečně opovážlivost, a asi k tomu nemám "právo", když ale on mě tam ten "vzhůr" tak tahá za uši....Polemizuji i s Ekyelkou, které si nesmírně vážím a která píše někde o dvě patra výš. A ona mi můj omyl vysvětlí (dokonce tak krásnou formulací, že si připadám trochu jako "trouba"), ale mou úctu má hlavně proto, že i za omyl poděkuje, neurazí se. Odepiš mi, prosím, zda si přeješ, abych se i nadále vyjadřoval k Tvým dílům a pokud ano, tak zda jen pochvalně a nebo podle svého. S úctou Padrak


Ekyelka - 2008-03-06 00:03:29
Nemohla jsem si nevšimnout onoho hodně podivného přechodníku. Nuže: přechodník minulý má koncovky -v, -vši, -vše. Tedy správný tvar by měl být "hledav" pro mužský a "hledavše" pro ženský rod.
přechodníky jsou velmi složité, osobně se jejich využítí vyhýbám, pokud mohu. Pokud však na jejich užití trváš, zde je užitečný odkaz: http://mujweb.atlas.cz/zabava/filthilion/prechodniky.htm


Niki - 2008-03-06 16:24:14
Padrak: Když se koukneš na ostatní má díla, uzvidíš, že za upozornění za chyby děkuji a to s úsměvem... Jsem ráda, když mě někdo upozorní, ale jen, když je to slušně a mě prostě vytočilo tvé vrzení, že to nečtu... nehodlám se vymlouzvat na mírnou dyslexii, prostě to opravím, ale čtu to a to povětšibnou co nejpečlivěji. To je dle mého neuvážené vrzení a na ty já jsem alergická. To už je ale jen díky pár špinavým pomluvám, co si často o mně kde kdo odvodí i z jakýchkoli maličkostí.

O tom, že nejsem dobrá literátka vím, ale k češtině mám úctu a snažím se její pravidla dodržovat, bohužel se mi to daří jen v čárkách a skladbě...

O komentáře stojím, když jsou upřímné, nemám ráda falš. Takže komentuj jak je libo...



Ekyelka: Gheh... Poslední dobou se mi zdá, že je něco jiného v knihách, ve výuce a posléze i internetu... O.o upřínně, přechodníky většinou píšu podle citu a nekontroluji je s netem... takže ten minulý čas mám jen od učiteky...


Padrak - 2008-03-06 20:10:59
Asi nemá cenu se dál "přetahovat". Můj komentář byl možná upřímný až moc, ale faleš v něm nebyla žádná. O Tvé dislexii jsem nevěděl, ale z této odpovědi "kouká dost". Možné řešení vidím v tom, že (kdybys chtěla) můžeš příští dílo poslat na e-mail, nebo kratší vzkazem, já Ti napíšu, kde jsem našel překlepy a ty si je buď opravíš nebo ne, to je na Tobě.


Niki - 2008-03-06 20:20:38
Gheeeh, já na to nemám ani papíry, tak to nikde nerozšiřuji a radši jen opravuji, když někdo napíše... :)
Jinak, já to o falši nepsala jako že byl tvůj přízpěvek falešný, jen jsem to rozvedla dál, na to, jaké přízpěvky já oceňuji... Klidné a upřímné... Ten tvůj první na mě vyznívá velmi agresivně vybíráním slov....


Padrak - 2008-03-06 21:45:53
Já už jsem spíš unavený, než klidný. Nabídku o pomoci jsi neakceptovala, ten překlep uvedený v mém sáhodlouhém příspěvku nekomentovala ani zatím neopravila-i když je to Tvá věc, samozřejmě nemusíš. Nařkla jsi mě, že opravuji jen Tebe, mé dva příklady, že tomu tak není, jsi mlčky přešla....Mám na jazyku jedno doporučení, ale vedlo by jen k dalšímu obvinění z "agresivity" a i když ta by tam dle mého nebyla, tak trocha jedovatosti už asi ano. Píši nejklidněji jak umím-a rozhodně upřímě-asi bude nejlepší, pokud Ti popřeju ať se Ti hezky píše a bude to můj poslední příspěvek, který se bude týkat Tvé tvorby.


Niki - 2008-03-07 00:55:58
Erg... Tak zaprvé, ten překlep opravím, a řekla jsem, že opravuji, když to napíši...
Neřekla jsem ani omylem, že opravuješ jen mě, pouze jsem prohlásila, proč tedy, že u děl, která si již komentoval jinde je nevytýkáš... Asi jsem to furmulovala špatně, uznávám, bylo to myšleno u dosti děl.
A asi neumíš číst mezi řádky... Svými komentáři jsem myslím dala dost najevo, že o tvé komentáře stojím, ale asi nejsem typ osobnosti, který se ti zamlouvá a nebo prostě typ, který myslí jinak a nejsme schopni druhého pochopit... Nikdy jsem na infu s nikým neměla problémy a nehodlám s tím začínat teď...
Mám za to, že to má i co dočinění s věkem, určitšě sis musel říct, že jsem jen malý blbý pískle... Chjo... :( Tohle byl důvod, proč jsem měla zakrytý věk...


Padrak - 2008-03-07 07:05:43
Máš pravdu. Neumím číst (ani psát) mezi řádky. Už jsem to psal i jiným: jsem technik, s mozkem "zdeformovaným" mnoha lety psaní technických textů a poznámek na výkresy, kde pro "něco mezi řádky" prostě není místo a vždy by to vedlo k průšvihu. Proto také píšu "říkanky" a ne poezii. Pro mne platí otřepané -"co je psáno, to je dáno". Vím Tvůj věk a je mi jedno, kolik je Ti let. To, co píšeš v závěru, jsem si nepomyslel-nemohu to ale dokázat...V nováčcích je chlapec (nebo kluk?) Kocic kterému je třináct let, v zájmech má zájem o starověkou architekturu. Ty zase o Japonsko - určitě nejsi hloupá. Máš tam ale i "prudění". Já vlastně nevím, co to je. Ale je-li název odvozen od opruzenin - má to znamenat být nepříjemný? Možná pak, to co tady předvádíme, je právě pruzení. Ale v době mého mládí tento termín neexistoval-nevím. Ani já (i když tu nejsem dlouho) jsem zatím neměl s nikým ani ten nejmenší problém. A nechci ho mít ani s Tebou. Netěší mě to. Pokud Ty prudíš ráda a celé toto je jen hra a já špatně čtu mezi řádky??? Když jsem si tu poslední větu v tvém detailu přečetl, řekl jsem si doslova: "ta je správná, takhle na rovinu to tam napsat" a připsal Ti v duchu kladné "body". Možná proto jsem si i dovolil ten hutný, uštěpačný tón prvního příspěvku (podle mne ne agresivní - to je ale slovíčkaření) s tím že "stará" prudička to ustojí. Pokud ale prudíš ráda jen jedním směrem.....Ne to by byla jen výzva k pokračování. A já u sebe zjistil, že "prudění" mě netěší. A z této Tvé poslední odpovědi, už i na řádcích (ne jen mezi nimi) čtu, že bychom mohli v "komunikaci" pokračovat. A udělat ten konkrétní krok k usmíření (na řádcích, ne mezi nimi) musí zřejmě udělat unavené stáří, ne dravé mládí. Kakže: Pokud jsem se Tě jakkoli dotkl nebo urazil, mrzí mě to a OMLOUVÁM SE. Rád se budu na stránkách s Tebou i nadále setkávat a budu se snažit, vždy nechat prudit jen TEBE
P.S. K věku - pokud budeš chtít najdi si na foru problem můj příspěvek 195 na toto téma. Bude nezaujatý vůči této naší diskusi, protože je tam už relativně dlouho.


Niki - 2008-03-09 17:55:53
Erg! jaj, prudění, na to jsem úplně zapomnělsa... přes net mi jde určitě také dobře, ale tuhle zábavu praktikuji hlavně v reálu a to na svých nejbližších, protože těm nezbývá prakticky nic jiného než to se smutkem v očích a pěstí v mé tváři přežít....
I já se omlouvám, protože zrovna tohle dílo beru trochu víc osobně, kvůli onomu japonskému dráčku a že to neni jen tak z hlavy vymyšeno, ale je do toho opět vsunuta realita...

A přízpěvky v Problému jsem četla a dávala tam i svůj názor. :)


Padrak - 2008-03-09 21:08:51
Pěst? To snad ne! To by bylo domácí násilí. Vždyť stačí si pár dnů počkat a civilizovaně využít zvyků Velikonoc a zmastit Ti zadek pomlázkou úplně legálně!



Souhlas s poskytnutím osobních údajů
design © Olven