Tak jsem nakonec stihla dodělat kalendářový obrázek. Má svoje mouchy, ale i tak doufám, že se bude líbit a budu ráda za kritiku.
kategorie: Draci | technika: Digitální tvorba | téma: Kalendář | přidáno: 8.9.2014 (12:58) | oblíbenost: 16 [kdo]

Komentáře


Katanga - 2014-09-16 08:41:56
Jsem ráda, že jsi to nakonec stihla. :) Obdivovat, co všechno je tam povedené, by bylo hodně na dlouho. Od sladění barev (ti modří ptáci to celé posouvají o několik úrovní výš) přes pavučinu, vyvedenou trávu a ta stébelka na popředí až po kaluž s ocáskem.

A teď to přijde. Chvíle, kdy budu okolím ukamenována.

Drak je... mistrně namalovaný, ale je prostě... divný. Pokaždé, když se na něj podívám, musím jezdit prstem po obrazovce, abych se v něm zorientovala. Mám problém rozpoznat, odkud vlastně vyrůstají ta křídla - a když už na to nějak díky prstu na obrazovce přijdu, připadá mi, že to tak nemůže fungovat. Stále se nemůžu zbavit toho pocitu, že je tam něco špatně, a to i přesto, že se teda smířím s existencí hada s ptačími křídly a opeřenýma býčima ušima.

Asi je to hlavně o vkusu. A tahle kombinace mi do vkusu nezapadá. Až bude v kalendáři, budu se kochat ocáskem, pozadím, travou, kaluží a ptáčky. Když se nebudu snažit zorientovat v drakovi, budu spokojená, že mám na zdi luxusní umělecké dílo. :)

Reakce:


Nachi - 2014-09-16 12:01:06
Děkuju za chválu i za kritiku a za to, že sis vůbec dala práci napsat tak dlouhý komentář. Jsem ráda, že se ti alespoň prostředí obrázku líbí a k "drakovi": Ano, myslím, že tohle je přesně otázka vkusu. Tak nějak zjišťuju, že ten můj je asi divný, neb podobné ohlasy se mi dostaly i k loňskému kalendářovému obrázku. Ráda ale tvořím draky, kteří nejsou tuctoví a nemusí být ani roztomilí nebo vyloženě krásníc či velcí a majestátní, což jsou podle mě charakteristiky většiny dračích obrázků. Láká mě jakási zvláštnost, trochu pokřivenosti a možná i ždibíček toho, po čem může někomu přeběhnout mráz po zádech. Když to shrnu, "divný" od tebe zřejmě není myšleno zrovna kladně, ale na druhou stranu bych chtěla, aby tenhle tvor byl právě tak vnímaný. Draci by přece měli být trochu děsiví. Z mého pohledu to nemusí být jen v tom, že mají ostré zuby a drápy a plivou oheň.

Jinak smyčky jeho těla mi daly docela zabrat - chtěla jsem ho mít hezky pokrouceného na způsob východních draků a dalo mi práci protočit jeho tělo tak, aby správně navazovalo. Trochu chaosu v tom možná je, ale mám už zpětnou vazbu že když se kamarád soustředil a prstem jel, až ho překvapilo, že od hlavy dojel s dobrou návazností až k ocasu :3 A to mě taky těší (i když by možná nemělo), že není vše na první pohled zřejmé, ale při troše zamyšlení by to smysl snad dávat mělo. Jinak křídla zkrátka vyrůstají z jednoho bodu na zádech, který není v ničem specifický a uznávám, že to matoucí nejspíš je. Fungovat by to asi nemohlo, to je pravda, jak by asi mohl fungovat had s křídly a ještě rohy, to se k sobě nehodí, ale pořád je to nějaký fantasy tvor a tuším, že by mohl fungovat asi stejně přesvědčivě jako zmiňovaný Quetzalcoatl nebo východní draci létající dokonce bez křídel.

Jaj, teď jsem se rozepsala mnohem víc, než jsem měla v úmyslu. Jen dodám, že ti nechci odporovat, beru tvůj názor na vědomí, ale v tvoření dalších paskvilů mi bohužel nezabrání :3 Ale děkuju za upřímnost.


Katanga - 2014-09-16 13:53:23
Rozhodně NECHCI, abys přestala tvořit paskvily! Máš totiž úžasný talent vzít nemožné a překreslit to tak, aby se to stalo možným - a o to děsivějším. A i když se mi ne každý paskvil vyloženě líbí (to víš, mám ráda nohy a symetrii), mrzelo by mě, kdybys malovala něco tuctového. ;) I pětioký drak mě děsil a něčím mi neseděl, přesto jsem se na něm při listování kalendářem vždycky zastavila a pokochala se. Tady to bude asi stejné.

Tomu Quetzalcoatlovi je, koukám, hodně podobný. Staří mayové měli stejně šílenou fantazii jako ty. ;)


Dragona - 2014-09-14 16:22:56
Dá se tady vůbec něco kritizovat? Myslím ,že ne. Tvé obrázky jsou vždy úchvatně detailní. Mám slabost pro ty rohy a šupiny.

Jedině.. co mne jen tak napadlo je, že na zemi se mohlo válet víc listí, nebo nějaký typický lesní nepořádek. Takto je to až moc dokonale učesaná travička. .. Řekla chronická perfekcionistka :D takže to nemusíš brát vážně....

Reakce:


Nachi - 2014-09-15 11:16:35
Moc díky, jsem ráda, že se líbí

S tím listím máš pravdu, původně jsem chtěla nakreslit celou zemi posetou listím, ale no, jak bych to řekla, ... nějak jsem pořádně nevěděla, jak na to, aby to bylo dost přehledné a vykreslené a ladilo to se zbytkem obrázku a zároveň abych nemusela kreslit list po listu... a pak jsem byla líná to zkoušet a vykreslovat, tak jsem chtěla zem pokrýt něčím měkkce působícím. I když je pravda, že alespoň tu a tam jsem nějaký lístek pohodit mohla. Dík za kritiku


Tirtael - 2014-09-08 19:28:17
Je to nádherné Doufám, že se dostane do kalendáře :)
A mě taky celkem připomíná Quetzalcoatla
Neboj, otiginální rozhodně je ;)

Reakce:


Nachi - 2014-09-16 12:06:00
Omlouvám se za zpožděnou odpověď, nějak jsem tvůj komentář přehlédla *stydí se*. Mockrát za něj ale díky, jsem ráda, že se ti můj výtvor líbí


Nachi - 2014-09-08 17:38:52
Aha, to jsem nevěděla, ale je pravda, že jsou si poměrně podobní

Děkuji

edit: Promiň, Galahad, už ani neumím "reagovat".
Zpráva byla upravena: 2014-09-08 17:39:54


Galahad - 2014-09-08 15:53:23
Jen tak pro zajímavost jsem se chtěla zeptat - neinspirovala ses náhodou mayským bohem jménem Kukulkán? Je mu hrozně podobný (teda aspoň některými obrázky na googlu).

Reakce:


Nachi - 2014-09-08 16:39:30
Ne, to ne. Vlastně toho boha ani neznám. Koukám na google, ale až zas tak podobný mi nepřijde. Měla jsem v plánu nakreslit jakéhosi východního draka, ale s hlavou podle mě a s křídly. Nakonec se mi tam nehodily nohy a vylezlo toto Napadlo mě, že vypadá trochu jako Quetzalcoatl, jiný podobný bůh, takže něco mayského v něm třeba vážně bude


...a teď když Quetzalcoatla najdu na Googlu, tak vypadá až na hadí hlavu skoro vážně úplně stejně. Ach jo, a já si říkala, jak budu originální


Galahad - 2014-09-08 17:07:57
Nebýt jedné hry, kde se tenhle bůh objevil, neměla bych páru, že něco takového existuje..xD Jinak hledala jsem a vypadá to, že Kukulkán je mayská verze aztéckého Quetzalcoatla..ale co je na tom pravdy opravdu nevím..:) Proto mi google možná prvně vyhodil i pár obrázků Quetzalcoatla.

Ale celkově je to pěkná potvůrka, to se musí nechat. :)



Souhlas s poskytnutím osobních údajů
design © Olven