Pěkné.
Prostorově trochu nevyvážené (pravý horní roh je poněkud "prázdný").
Nápad s drakem Mrakem je vážně pěkný, byť nedostatečně využitý potenciál. (Znáš tu ilustraci orlů pána západu ze Silmarillionu, kdy na svých křídlech nesou bouři jako nějaké indiánské božstvo?)
Ačkoli je to po technické stránce dobře provedeno, bude pravděpodobně na vině fotografická předloha, ale osoba na fotce vypadá jak postavený kartonový panák (to je základní problém všech fotografických předloh, nekreslíš objekt v prostoru, ale kreslíš, potažmo maluješ, obraz objektu v prostoru a ten pak ať se snažíš sebe víc, nemá potřebnou hloubku -jedna z pouček co mě naučili na výtvarce, ačkoli jsem jim to původně taky nechtěl věřit-).
Jenom tak bych si dovolil vlezlou otázku. Co tím obrazem sděluješ? Nebo ještě lépe co tím chceš sdělit. Je to krásné, o tom není pochyb, ale co ten obraz říká/vyjadřuje?
Kdybych se měl podržet jen toho co vidím na obraze, nic moc pěkného mi z toho nevyjde.
Něco jako: Špatný svět vezdejší, lepší vzdušné zámky.
Tvůrčí činnost je dialog mezi tvůrcem a publikem, ať už chceš a nebo ne.
Nápad a zpracování je jedna strana mince a mám pocit, že to máš docela dobře zvládnuté.
Ale chtělo by to něco víc, chtělo by to příběh, podívej se na libovolný obraz skutečných umělců, všechny o něčem vypráví, i krajinky v nás vyvolávají náladu, cesta u pole v nás vzbuzuje "návrat domů" nebo naopak "cesta do dáli", les obvykle tajmno, nemluvě o mytologických připomínkách, které se tam většinou vyskytují (byť jen v náznaku).
Další věc, která je do určité míry špatně, osoba na výjevu není v krajině, je před krajinou, není její součástí (a to je vážně těžké), ale vybavují se mi podobné výjevy "zad" z dob romantismu asi nejslavnější
Caspar David Friedrich (mimochodem to co tam vidíme je pohled na čechy: „Úloha malíře nespočívá ve věrném znázornění vzduchu, vody, skal a stromů. Má vyjadřovat odraz své duše, svých citů," napsal malíř Caspar David Friedrich. Jeho slavný obraz "Poutník nad mořem mlh", kol. 1818, přitom využívá některých prvků konkrétní krajiny z hranic Čech a Saska. Je pohledem z Liliensteinu směrem do Čech, pravděpodobně na Růžák (či Klíč nebo Milešovku?*)., všimni si jak je ten člověk uvnitř obrazu a právě proto umožňuje divákovi se s ním identifikovat, tvé torzo jakoby stálo mezi divákem a scenérií. navíc nic nedělá, jen se nechává oplazit, kdyby tam byl strom s hadem na věci by se vlastně nic nezměnilo, jen košatá koruna by působila dramatičtěji a evokovalo by to biblická témata, naprosto nemístně.
(Proč se nedívá vzhůru na Mraka? Dokonce by mohla být vidět silueta, náznak tváře, křivka nosu -ta nejvíc sexy věc na obličeji-
)
Je to moc pěkné, dalo to spoustu práce, a zdařilo se to. Veškeré zdání strhání tohoto obrazu z mé strany není ničím jiným než snahou vyburcovat k ještě lepším výkonům.
_ ___ _
* Citováno podle
http://ekolist.cz/cz/publicistika/eseje/romantismus-a-p... , článek jsem nečetl ale vypadá zajímavě.