mám takovou fotku s hadem a říkala jsem si, že si podle ní udělám rychlou skicu. no nakonec jsem nad tím strávila 20 - 30 hodin. ale bylo to užitečné, například jsem zjistila, že se na oblečení dělají záhyby!
kategorie: Draci | technika: Digitální tvorba | téma: Scenérie | přidáno: 22.7.2016 (21:03) | oblíbenost: 18 [kdo]

Komentáře


Olafsonn - 2016-07-25 17:15:29
Obrázek znázorňuje Nay s hadem, jak se dívá na mrak ve tvaru draka. Nechápu, co v tom kdo hledáte za složitosti? Vždyť je to jasné a naprosto srozumitelné.
Mně se to líbí.

Reakce:


Nay - 2016-07-25 17:18:36
Nééé, mě néé! :D


Olafsonn - 2016-07-25 20:00:39
Omlouvám se: Fey !
Taky tři písmenka


Drakobíjcobijec - 2016-07-26 11:49:47
Problém je v tom, že ona se na něj nedívá. Ona tam tak nějak stojí, plaz jí oplazuje a mrak si tam tak visí v podobě draka bez povšimnutí a bez významu, k tomu se blíží bouřka a Fey by si měla doběhnout domů pro deštník. Teda pokud nestrnula hrůzou z toho hada, pak by to dávalo alespoň trochu smysl.
Rsp. Právě v tom co tvrdíš, je ten problém, na obrázku je Fey s hadem a mrakem v podobě draka, nebo drakem v podobě mraku a nic víc. Strašně neuspokojivé. Obzvláště vezmu-li v potaz 30 hodin práce.


Fey - 2016-07-26 14:28:10
vy me porad nutite se divat na draka, nedochazi vam, ze drakomraky jsou bezna vec, ale ty fialove tony stoji za obdiv!


Nay - 2016-07-26 15:18:20
No, čistě technicky, ono se nedá říct, jestli se na drakomrak dívá nebo ne. Záleží, jakou má úhlovou velikost a to se z tohohle obrázku nedá určit. Protože se z obrázku nedá určit ani jakou úhlovou velikost má Fey, ani jak daleký obzor vidíme. Takže se na něj klidně dívat může.

Narozdíl od toho mraku, na který se právě koukám já, ten má pořádnou úhlovou velikost, doufám, že to stihnu dopsat než vypadne proud! :D


Tulačka - 2016-07-26 18:32:11
Nemám ve zvyku se plést do obrázků, jelikož kreslit neumím a nad těmi vašemi jen slintám, ale teď mi to nedá. Drakobíjcobijec, když tak dokážeš jen kritizovat a popichovat, nakresli něco, pochlub se jak to umíš ty? Zatím mi připadáš jen jak hnidopich co se tváří že zblajznul všechnu moudrost světa.

Nevím co Ti pořád na tom obrázku vadí. Je nádherný.


Grees - 2016-07-26 20:11:52
Fey, asi jsi vytvořila nejkontroverznější obrázek za poslední dobu :D Pozor na to, obrazy, u kterých se lidé hodně přeli, bývaly předzvěstí nových směrů!

A já si myslím, že Rohatec má zavřené oči a nebo je v jakémsi transu, který mu způsobil had (proto je takový vzpřímený, ztuhlý), ovládl ho, a teď na obloze vyvolal oblačného draka, se kterým si podrobí svět!


Shareaza - 2016-07-27 11:41:41
Tulačka: Ale takhle to nechodí. Už jsi viděla aby filmoví kritici točili filmy nebo naopak kritici umění vytvářeli nějaká díla. Kritik nemusí danou činnost ovládat aby mohl mít na věc určitý názor pode toho co ví.


sybila - 2016-08-17 23:16:52
Drakobíjcobijec je takový náš dvorní kritik :D


Drakobíjcobijec - 2016-07-23 12:51:47
Pěkné.

Prostorově trochu nevyvážené (pravý horní roh je poněkud "prázdný").

Nápad s drakem Mrakem je vážně pěkný, byť nedostatečně využitý potenciál. (Znáš tu ilustraci orlů pána západu ze Silmarillionu, kdy na svých křídlech nesou bouři jako nějaké indiánské božstvo?)

Ačkoli je to po technické stránce dobře provedeno, bude pravděpodobně na vině fotografická předloha, ale osoba na fotce vypadá jak postavený kartonový panák (to je základní problém všech fotografických předloh, nekreslíš objekt v prostoru, ale kreslíš, potažmo maluješ, obraz objektu v prostoru a ten pak ať se snažíš sebe víc, nemá potřebnou hloubku -jedna z pouček co mě naučili na výtvarce, ačkoli jsem jim to původně taky nechtěl věřit-).

Jenom tak bych si dovolil vlezlou otázku. Co tím obrazem sděluješ? Nebo ještě lépe co tím chceš sdělit. Je to krásné, o tom není pochyb, ale co ten obraz říká/vyjadřuje?
Kdybych se měl podržet jen toho co vidím na obraze, nic moc pěkného mi z toho nevyjde.
Něco jako: Špatný svět vezdejší, lepší vzdušné zámky.

Tvůrčí činnost je dialog mezi tvůrcem a publikem, ať už chceš a nebo ne.
Nápad a zpracování je jedna strana mince a mám pocit, že to máš docela dobře zvládnuté.
Ale chtělo by to něco víc, chtělo by to příběh, podívej se na libovolný obraz skutečných umělců, všechny o něčem vypráví, i krajinky v nás vyvolávají náladu, cesta u pole v nás vzbuzuje "návrat domů" nebo naopak "cesta do dáli", les obvykle tajmno, nemluvě o mytologických připomínkách, které se tam většinou vyskytují (byť jen v náznaku).

Další věc, která je do určité míry špatně, osoba na výjevu není v krajině, je před krajinou, není její součástí (a to je vážně těžké), ale vybavují se mi podobné výjevy "zad" z dob romantismu asi nejslavnější Caspar David Friedrich (mimochodem to co tam vidíme je pohled na čechy: „Úloha malíře nespočívá ve věrném znázornění vzduchu, vody, skal a stromů. Má vyjadřovat odraz své duše, svých citů," napsal malíř Caspar David Friedrich. Jeho slavný obraz "Poutník nad mořem mlh", kol. 1818, přitom využívá některých prvků konkrétní krajiny z hranic Čech a Saska. Je pohledem z Liliensteinu směrem do Čech, pravděpodobně na Růžák (či Klíč nebo Milešovku?*)., všimni si jak je ten člověk uvnitř obrazu a právě proto umožňuje divákovi se s ním identifikovat, tvé torzo jakoby stálo mezi divákem a scenérií. navíc nic nedělá, jen se nechává oplazit, kdyby tam byl strom s hadem na věci by se vlastně nic nezměnilo, jen košatá koruna by působila dramatičtěji a evokovalo by to biblická témata, naprosto nemístně.
(Proč se nedívá vzhůru na Mraka? Dokonce by mohla být vidět silueta, náznak tváře, křivka nosu -ta nejvíc sexy věc na obličeji- )

Je to moc pěkné, dalo to spoustu práce, a zdařilo se to. Veškeré zdání strhání tohoto obrazu z mé strany není ničím jiným než snahou vyburcovat k ještě lepším výkonům.
_ ___ _
* Citováno podle http://ekolist.cz/cz/publicistika/eseje/romantismus-a-p... , článek jsem nečetl ale vypadá zajímavě.

Reakce:


Kitty - 2016-07-23 13:22:59
Totiž ten problém nevyužitého potenciálu tkví v tom, že Fey nakreslila sebe s hadem a asi si myslela, že to na Draci.info není dost dračí, tak tam ještě narychlo přimatlala ten dračí mrak (aspoň tak to na mě působí)
Osobně bych to schválila i bez něj jako ten původní obrázek


Fey - 2016-07-23 18:35:09
kitty: tak z tveho komentare je mi docela smutno. jednak mam potrebu neco za kazdou cenu pridavat na draci info (to by me zajimalo, z ceho sis to vyvodila) a druhak je ten mrak jen tak narychlo namatlany.
ten tvuj "puvodni obrazek" je pro tvoji informaci az upraveny ten s mrakem.
na pozadi je mrakdrak, protoze uz si takoveho chci delsi dobu nakreslit (uz jsem to treba kousela na navrhu na letosni kalendar) a tohle mi prislo jako prilezitost. obrazek jsem sem pridala protoze ho povazuju za to nejlepsi, co jsem v poslednim roce vytvorila. (a doufala jsem v nejake komentare o mrakdraku, protoze premyslim, jestli ho zkusit letos do kalendare).

dbb: dekuji za tak obsahly komentar. jsem ted na telefonu a cekam na vlak, tak se zatim vyjadrim jenom k necemu. bohuzel obrazkem nic nesdeluju, ikdyz bych obecne rada, aby moje tvorba mela nejakou myslenku a obcas se o to snazim, tohle skutecne vzniklo jako skica pro zabavu a pouceni. (v jinych pripadech ani reference do takove miry nepouzivam, tak ani moc nemam zkusenosti s tim, co vsevhno si u fotek "dovymyslet". vlastne me docela prekvapilo, ze tam postava nezapada, protoze mi prislo, ze jsem ji s pozadim docela dobre barevne sladila.) souhlasim s tim nosem a uz musim jit


Nay - 2016-07-23 20:27:22
Dbb: Já mám pocit, že na to koukáš nesmírně přísně a jaksi klasicky. Dialog mezi tvůrcem a vnimatelem přeci vůbec nemusí probíhat v jazyce symbolů* a už vůbec nemusí být přímočaře převeditelný do mluvené řeči (což spolu úzce souvisí). Příkladem toho budiž abstraktní umění, které jednoduše nedává smysl, pokud se ho pokoušíme pochopit v říši toho, co říká, protože ono neříká, ale ukazuje. No a zrovna mému estetickému citu přitom připadá přirozeně jasné, že takové je veškeré umění - primárně prostředkem nikoli říkání (což sice jde, ale je to spíš hříčka), ale ukazování. Ukazování nevysloveného (nevyslovitelného). "Řeč" ukazování je mnohem složitější, než se dá snadno přetlumočit slovy a mnohem, mnohem subtilnější, než čeho si dokážeme vědomě všimnout.

Had je had, rohatec je rohatec, bouřka je bouřka, horizont je horizont, co to je, je, co to je
(and)

The old pond,
A frog jumps in:
Plop!


Což tedy, tak: není myslím špatně koukat se na to "nesmírně přísně a jaksi klasicky", ale myslím, že není dobře podlehnout dojmu, že 'to tak prostě je'. Je to způsob hledění, ale není výlučný a rozhodně není 'jediný skutečně umělecký'. Myslím, že je dobré tohle vidět.

Éééé
ne že by bych tomu rozumněla, nebo takněco, jenom zase híkám věci! :D

* EDIT: "Symbolologie"? For fuck's sake!


Kitty - 2016-07-23 21:14:50
Fey: tak to se stydim :( jsem umelecky barbar

a taky jsem zlá bez špetky empatie... ach jaj :(

hmmmh tak asi to způsobilo to, že jsem první viděla obrázek na FB a že na mě asi zapůsobil líp... a další faktor byl ten, že až nyní vidím obrázek celý bez scrollování a na externím monitoru a musím říct, že v této podobě ten mrak už namatlaně nevypadá - takže se tímto omlouvám


Drakobíjcobijec - 2016-07-25 14:54:52
Nay:
Viz, a ostatní, kdo máte zájem, vizte rovněž, příspěvek ve fóru V lidském těle a s lidskými problémy, č: 10661.

P.S.: Nebylo by lepší, kdyby jsi citovala český překlad, když už ho jednou máme? Pár much a já, Malý výbor z japonských hajku, Antonín Líman, DharmaGaia, Praha:1996, str. 17 (hned první báseň v oddílu věnovaném Bašóovi):

"Do staré tůně
skočila žába
žbluňk"

(Komentář k překladu)

Fey: Postava je sladěná moc pěkně, barevně i světlem, ale není jeho součástí, jestli víš, co tím myslím. S postavou v krajině je to vždycky složité, protože musíš dát divákovi pocit, že je v té krajině, nikoli proto, že ta krajina je okolo něj, ale proto, že tam něco dělá, že je tam kvůli něčemu. Pochopitelně, má-li tam jen tak stát a tisíc let sledovat jak se krajina vlní a mění a nechávat se oplazit třeba všemi hady, co jen sv. Patrik z Irska vyhnal, tak to musí být nakresleno tak, aby to tak vypadalo. Je to jako při psaní, v životě se věci jen tak dějí, v příběhu se věci dějí kvůli něčemu. To samé platí pro obraz, věci tam jen tak nejsou, věci tam jsou kvůli něčemu (kvůli tomu aby ten obraz byl tím obrazem a vyjadřoval to co vyjadřovat má, ať už to chceš nebo ne).
Jinými slovy, ten "rohatec" by měl být ve vztahu s něčím na obraze, ne jenom v barevném/světelném souladu, ve vztahu. To by šlo pochopitelně vyvolat i tím, že by drak do "prázdného" rohu natahoval jedno křídlo (v gestu které by imitovalo nataženou paži "rohatce") a zabila by jsi dvě mouchy jedním tahem.
Víš co tím myslím?


Nay - 2016-07-25 17:16:26
Ne, nebylo, tenhle konkrétní anglický překlad je lepší. Ne, že by to byl špatný překlad, ale čeština je v tomhle případě špatný jazyk. Když už nerozumím originálu, angličtina je lepší volba.


Fey - 2016-07-26 14:26:21
DBB: vim co myslis a vim, ze je to v obrazech dulezite a i ja to vidim a ocenuju, ale je to neco, na co ja proste ve svem tvoreni nemam. takhle, kdyz se divam na hotovy obrazek a nekdo mi to rekne, tak to vypada strasne jednoduse. kdyz mi to nikdo nerekne, tak se mi muze zdat, ze tam neco chybi, nebo je tam nejaky nesoulad, ale nevim proc. behem tvoreni neco takoveho vubec nevidim, asi je tu schopnost treba nejak vypestovat.

ilustraci orla znam, ale ja jsem chtela neco letniho, bezstarostneho, poklidneho. urcite mohl byt drak lepsi, mohl vypadat nadychaneji, ale nechtela jsem delat nic dramatickeho (inspiroval me mrak, ktery jsme videla http://orig05.deviantart.net/5a13/f/2016/208/b/b/img_20...).

Nay a DBB: precetla jsem si vase nazory na dialog nekolikrat. z DBB mam pocit, ze mam mit v obraze nejakou hotovou myslenku pro nej k rozlusteni a nevim, jestli s tim Nay nesouhlasi, nebo jenom uznava vice zpusobu zakodovani myslenky.

ja ale nechci sdelovat zadne konkretni myslenky. nemam zadne myslenky, ktere by staly za to, abych stravila tolik hodin prace jejich kodovanim do obrazu. a rozhodne nemam zadne myslenky, ktere by vam staly za to, abyste je v obrazech hledali. rikam, ze bych rada, aby me obrazy mely myslenku. tim chci rict, ze by mely byt takove, ze, kdyz se na ne nekdo podiva, tak mu neco reknou. ale ne to, co do nich vlozim ja, ale to, co si tam vlozi on sam (vlastne jsem myslela, ze takhle umeni funguje).


Nay - 2016-07-26 15:03:27
Fey: Já to myslela tak, jak to říkáš ty, jenom jsem se to asi snažila říct moc složitě.


Drakobíjcobijec - 2016-07-26 16:51:12
Zajímavé, já se také nesnažil motivovat k tvoření kryptogramů, jen mi šlo o to, že ať chceš nebo ne, tak ten obraz má, z principu toho, že je obrazem, určitou vypovídací hodnotu, kterou občas stojí za to zvážit již v průběhu jeho vytváření (plus spousta omáčky okolo, protože jsem měl zrovna mnohomluvnou náladu a potřebu pokusit se principy z nichž vycházím vysvětlit).
Nacvíc sdělit obecné principy, jako pohyb, příběh, smysluplnost, kontakt, které z obrázku činí obraz. Harmonie, řád, soulad (ne jen barevná, ne jen světelná, ne jen tvarová, ale i obsahová).

Nemusíš se na Mraka dívat, drak rovněž nemusí mít natažené křídlo, které by vytvořilo analogický vztah mezi Tebou a Mrakem, ale rozuhodně by dílko působilo lépe, kdyby tam nějaký vztah byl.
Ten obrázek je dobrý a proto se snažím postihnout formální detaily, které by ho učinili ještě lepším. Protože Ty na to máš.

Není to o pěstování šestého smyslu, je to o způsobu uvažování v průběhu tvoření.
Myslím.



Souhlas s poskytnutím osobních údajů
design © Olven